Som det grundlæggende fundament har vi troen på en kærlig Gud og det, han har gjort for verden. I Bibelen læser vi den store historie om Gud, der ønsker at genetablere menneskehedens tabte forbindelse til ham. Vi tror på, at vi er en stor menneskelig familie med relationer, som Gud forsøger at genskabe, og at vi skal være med til at danne den enhed, som vi mistede, da Guds billede i os blev ødelagt.

Vi tror på, at jorden var skabt til at være vores hjem som et godt sted, men at ondskaben kom ind i verden og bragte smerte og sorg med sig. Vi tror på, at det er muligt at leve for Gud og tjene ham i dette liv. Vi tror også på, at Guds arbejde indebærer forandringen af denne verden til en verden, som han havde planer om. Vi tror på at vi, ved afslutningen af jordens historie, vil opleve Guds redningsplan (frelse) og at vi der oplever hans oprindelige planer med verden. Og mens vi lever livet her, så har Gud givet os råd til, hvordan vi kan elske og tjene andre, leve i fred, praktisere hvile, finde frihed og efterleve hans eksempel.

Som kirke er vi funderet i Adventistkirken – en frikirke, der giver udtryk for sin tro lokalt over hele verden. Vores teologiske forståelse af Biblen er baseret på, at Jesus er den højeste autoritet og stifter af menigheden. Vi stræber efter at efterleve Jesus i vores livsstil, attitude og teologi. Du kan læse mere om Adventistkirkens tro her – men vi vil hellere mødes med dig og fortælle dig mere om, hvordan alt det ser ud i vores liv og hverdag.

Ser vi dig på lørdag?